Oppsummering av min Rhodos tur

Jeg har ftt et sprsml fra en leser om jeg kan oppsummere min tur p Rhodos, fortelle litt om noen gode steder spise og hygge seg. Det kan jeg selvflgelig. Jeg husker ikke alle navn p butikker og resturanger jeg har vrt i, men jeg skal prve huske.

Reise:
Onsdag 25. juli reiste jeg med 5 andre jenter ned til Rhodos fra Gardermoen. Det tok 4 timer og 10 minutter fly ned. Klokken p Rhodos m stilles 1 time frem. Vi reiste hjem igjen Onsdag 1.aug. Husk stille klokken nr du kommer tilbake til Norge igjen, 1 time tilbake.

Hotellet:
Vi har bestilt 3 rom p hotellet med balkong. To av rommene fikk vi ved siden av hverandre, men det siste rommet var et stykke borti gangen. Men det hang vi oss ikke noe opp i. Rhodos Beach Hotel heter hotellet vi l p, et 3 stjernes hotell. Veldig enkelt og greit hotell med et lite basseng p sin venstre side og et marked p sin hyre side. Rett p andre siden av veien l en lang lang strand. Windy Beach het den stranden. De 3 frste dagene blste det s mye ute at det nesten var umulig vre p verandaen eller stranda. Men dette ga seg etterhvert. Hotellrommet til meg og Elisabeth var litt strre enn de andre jentenes. Bltt og hvitt rom med tv, kjleksap og air-condition. Den frste dagen da vi ankom rommet funket ikke vr air-condition. S vi mtte ordne en liten vifte. Dagen etter fikk vi ordnet dette og fikk ny air-condition. Det er absolutt viktig ha p rommet, ellers dr man av varme. Vi hadde ogs safe p rommet, som vi mtte betale 80 kr for. Absolutt verdt det!

Hvis du er interessert i ha internett p hotellet, kan du betale diverste priser i resepsjonen. Det finnes ogs dataer nede p et eget rom i resepsjonen.
Froskosten p hoteller er ikke mye skryte av, jeg er vant til store frokosoter med mer mat. Men her var det en veldig enkel frokost.Frokosten er fra 07.00 - 09.30
Bassenget p hotellet var lite, men det funket veldig greit. Ikke mange som l rundt der, s det funket veldig greit med lite basseng. Bassenget var pent fra 10.00 - 18.00. P den samme tiden var lunsjen oppe p hotellets resturang. Det er ingen middagsresturang p dette hotellet, s vi m derfor alltid ut for spise middag.
Vi jentene har hatt noe problemer med dete ene rommet. Etter noen dager begynte air-condition til Lisa og Linn renne vann, s Lisa ble kliss vt om natten. De fikk ordnet en ny. Noen dager etterp, begynte det lekke vann fra taket p badet, taket begynte sprekke opp. Dette ble aldri fikset opp i, s vi reiste fra en tak som rant. Vi har vrt igjennom litt da. Hehe!
Men ut over dette problemet kan jeg virkelig anbefale dette hotellet til unge mennesker, som ikke vil bruke mye penger p hotell. Vi betalte 5500 totalt for reisen vr. Hotellet ligget rett ved stranden og rett ved byen. 100 meter til strand og 600 meter til byen. Absolutt et greit hotell!

Strand:
Vi har vrt p to forskjellige strender her nede p Rhodos. Den ene er Windy Beach som l rett p andre siden av veien for hotellet vrt. Det eneste kjedelige der var at om det blser er det nesten farlig bade der. Det kommer s store blger at man blir skylt inn p land. Hvis man er heldig med vret at det ikke blser er det absolutt fint vre p denne stranden. Da kan man ta med seg bademadrassen legge ut p svm. Windy Beach ligger p vestsiden av Rhodos y, derfor det blser litt ekstra her enn p stsiden.
Vi beskte ogs en strand p stsiden av Rhodos y, som heter Elli Beach. Det var en utrolig lang strand med masse senger, matboder, barer og toaletter. P denne stranden kan du kjre slike tuber og sofaer. Vi gjorde det en gang og det var drit gy. Vi var 4 jenter som kjrte en sofa sammen, det gikk utrolig fort og var til tider litt skummelt. Elli beach var en mer rolig strand med mindre blger, eller ingen.
Det eneste minus med Rhodos sine strender er at det er rullesteinsand, og det er s vondt g p. Men nr du har kommet deg ut i vannet er det sand p bunnen, det er bare stranden som er fyllt med steiner. P en varm dag nr sola steker sykt mye, anbefaler jeg at du gr med sandaler ned til vannkanten, det brenner under fttene. Jeg har tidligere vrt p Sunwing Hotel p Kalithea. Det er et familiehotell, min familie er der n. Stranden der er litt bedre, men ogs noen steiner i bde sand og i vann. Men alt i alt er strendene veldig fine og veldig rene.

Resturanger:
Vi spiste p resturang hver eneste dag, og det er absolutt ikke dyrt. Vi brukte vel kanskje 150,- p middag og det er ikke dyrt! Det finnes s utrolig mange resturanger, det finnes i nesten alle gater. Absolutt ikke umulig finne noen. Vi spiste p forskjellige hver dag og noen resturanger pekte seg bedre ut enn andre. N husker jeg desverre ikke navnene p alle de forskjellige, men vi spiste mest p resturanger i selveRhodos by. Om du vet hvor bargata ligger, s vet du hvor vi har spist.Gatene bak.Vi har vrt ganske s fornyd med alle stedne vi har spist! Masse god mat og drikke!
Skal du ut spise p resturang kan du finne de overalt!Bde i byen og i gamlebyen.

Gamlebyen:
Vi tok taxi til gamlebyen 3 ganger, det tok oss 5 minutter kjre. Gamlebyen er en stor borg som inneholder masse masse sm boder, butikker og resturanger. Alt du kan tenke deg finnes der inne. Finner du ikke det du leter etter der inne, m du ha drlig syn eller noe. Der finnes ALT! Det er masse fake og noe ekte, sprs helt hvilke butikker du gr i. Gamlebyen er et koselig sted g, selv om det er altfor mye folk der hele tiden. Gamlebyen kan jo kalles for shoppingstedet, ettersom det er s mange butikker handle i der. Men det er mulig g ut ifra shopping stedet og flge borgen og bare titte p gamle bygg og rester fra borgen. Det er mye fint se. Det er en speiell bar/resturang vi var p et par ganger som jeg litke godt., jeg ble godt kjent med han som jobber der ogs. Mens du sitter p baren/resturangen kan du f lov til ha en papegye p armen og du vil. Det str papegyer rundt p resturangene. Husker desverre ikke navnet p denne baren, men den ligger inn til venstre for en stor fontene midt i gamlebyen. Flg en trang vei og du kommer til en pen plass, oppe til hyre ligger denne baren/resturangen. Absolutt verdt beske om du vil ta en drink eller litt mat.
Jeg fikk tilogmed lov til vre DJ, jeg mtte ta meg av musikken. Skte p forskjellige og drev nesten sjappa. Den frste kvelden vi var der fikk vi to store boller med drink. Elisabeth og jeg delte den ene bollen og de andre 4 jentene delte den andre bollen. Den var sykt god!
Gamlebyen er virkelig verdt beske! Den ligger rett ved havnen i Rhodos by og er en utrolig stor og flott borg.

Vannparken:
WaterPark ligger i Faliraki, halvtime unna Rhodos by. Vi dro dit en dag og koste oss masse. Inne i denne vannparken er det fult av masse forskjellige sklier og basseng. Utrolig bra sted for bde familier og venner. Det finnes sklier for alle og en hver. 20 euro koster det for 1 voksen. Det gr et lite tog tundt inne i parken, siden det er en del lange avstander mellom hver sklie og hvert basseng. Det finnes et eget Kida area lengst nede i parken. Der er det store barnebassenger og sm sklier for sm barn. Flott sted for barnefamilier. I straten av parken finnes strre sklier, for barn over 12 r og oppover. Vi tok en del av dem og alt var kjempegy! Anbefaler den ene sklien vi tok, der skal du ligge p magen p en oransj matte og skli ned en blgete lignende sklie. Den falt i smak hos alle oss jentene!

Fest:
Er du fra Skandinavia og elsker party, da er bargata et sted for deg. Bargata ligger rett ved Windy Beach og alle resturangene jeg har snakket om. Det er 600 meter fra Rhodos Beach Hotel. I bargata ligger det mange mange barer. Og helt i enden ligger Grabbarna Grus (som alle kjenner til). Vi var p Ladies Night p Grabbarna Grus en kveld, det var fult liv! Kjpte billeter og hadde det dds fett.. Vi har ogs vrt p en bar som heter Dream og Club Toxic. P disse tre barene kan du finne Nordmenn, Svensker og dansker og selvflgelig mye annet. Jeg slo ut hret p Grabbarna Grus og p Dream. Gutter i bar overkropp fullt av olje som gr rundt serverer, strippestenger og mye annet.. Dette er absolutt for oss over 18r!!!
Bargata er virkelig fun om du liker feste!

Shopping:
Det finnes butikker og boder overalt. Som jeg sa om gamlebyen, der er det utrolig mange boder og butikker du kan handle i. Men utenfor borgen er det ogs mange butikker. I Rhosos by kan du finne finere butikker som H&M, ZARA, LACOSTE, Hugo BOSS, og mye annet! Alle butikkene ligger langs forskjellige gater, s det er bare det g seg en tur og bli kjent. Vi var ikke i disse butikkene, det holdt for oss g i gamlebyen.
Jeg har kjpt noen smting, men ikke mye. Det er endel jall, og det er ikke vits drasse med s mye hjem. Jeg skal lage et eget innlegg med mine innkjp der nede.

Ja. Da har jeg vel fortalt det meste jeg kan komme p. Rhodos er en kjempestor y og det er masse mer se og finne p enn hva jeg har skrevet. Men vi var bare i Rhodos by. Jeg har ogs hrt at Lindos er et kjempefint sted. Der finnes det esler og andre bygninger se p. Det sies at Lindos er det fineste stedet vret, men det sprs jo helt hva man liker selv. Rhodos by er et party sted, Lindos er et fredelig og fint sted.
Til dere som skal til Rhodos i nrmere framtid - gled dere! Det er kjempefint der, masse se p og altfor mye sol! Utrolig varmt der nede! 45 i skyggen!

Har du vrt i Rhodos fr - hvor?
Hva syns du om min oppsummering?

n kommentar

Linea Lykke

02.08.2012 kl.16:18

S gy! Ja, har vrt i fig tre bay (ikke sikker p hvordan det skrives) :)